Overslaan en naar de algemene inhoud gaan

Bewoners flatgebouw geëvacueerd na brand in Oostende

Bewoners flatgebouw geëvacueerd na brand in Oostende

Nieuws
16/02/2015

Er was een brand uitgebroken op de eerste verdieping in de woonkamer van een appartement. De rook verspreidde zich vliegensvlug over de 7 verdiepingen.  Daarom moest een twintigtal bewoners met de ladderwagen worden ontzet. Een zestal bewoners, onder wie een kind hadden te veel rook ingeademd en werden naar het ziekenhuis overgebracht.

Opvang

Ook een tiental huisdieren, honden en katten, werden door de brandweer samen met de bewoners naar buiten gebracht. Door de rook- en geurhinder konden de bewoners na de bluswerken niet terug in hun verblijf. Er werd voor nachtopvang gezorgd. Enkele bewoners konden bij vrienden of familie terecht om de nacht door te brengen. Volgens brandweerkapitein Dany Tytgat is de brand accidenteel ontstaan.